Keskiviikkoillan huumaa

Arjestakin voi tehdä juhlaa ja nautintoa. Varsinkin, jos viikonloppuisin sille jää harvemmin aikaa. Raskaan työ- ja koulutuspäivän jälkeen teki mieli jotain lohturuokaa ja meidän taloudessa se on aina ollut risotto. Tällä kertaa risoton kylkeen tiensä löysi pihvi ja saipa siinä sivussa lasin punaviiniäkin nauttia. Risotosta aina puhutaan hankalana valmistaa, mutta en minä sitä ole kovin vaikeaksi kokenut. Nyt se tosin olisi voinut olla löysempää. Mukaan heitin kuivattuja suppilovahveroita tuomaan mukavaa sienen aromia. Mies paistoi pihvit. Suola ja pippuri – ne riittää.

langat

Syyslomalla käytiin kotipuolessa ja se vieritti suuren kiven sydämeltäni ja loman jälkeinen arki on lähtenytkin rullaamaan mukavalla groovella. Tuntuu, että kotona osana nauttia enemmän olostani, enkä ota pikkuasioista niin suurta pulttia kuin ennen. Olen antanut itselleni pikkuhiljaa luvan olla sellainen kuin olen. Pidän tietyistä asioista, kuten neulomisesta ja lukemisesta, ja saan pitää niistä ilman, että minun pitäisi harrastuksiani mitenkään hävetä. Saan pitää tietynlaisista vaatteista, ja kulkea niissä selkä suorana, nolostumatta. Minulla on myös oma ääni, jonka käyttäminen on suotavaa. Minulla on oikeus ilmaista myös oma mielipiteeni. Aina ei tarvitse mennä toisen ehdoilla. Tuntuu vapauttavalta huomata sekä sen vanhan, reippaan ja sosiaalisen Aijan että uuden, itsevarmemman Aijan alkavan nostaa päätään. Johan tässä pari vuotta on itsesäälin syövereissä uitukin. Enkä minä ole sellainen. Töissäkin olen oivaltanut asioita ja kokenut ne kovin helpottaviksi.

Päivän ainoa miinus oli se, etten jaksanut mennä kuoroharjoituksiin. Pitkä työpäivä oli imenyt mehunsa minusta, ja puikkojen heiluttaminen sohvan nurkassa kuulosti paremmalta vaihtoehdolta. Ja ensi viikolla on sentään kolmet harjoitukset.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s