Mut nielee maa, jos en juokse

Olen nykyään järkyttävän malttamaton yksilö. Ajatukseni ja suunnitelmani juoksevat päässä jo paljon sen hetkisiä hommia edellä. Ensimmäinen työviikko oli aivan yhtä vuoristorataa, jossa juoksin sen minkä kerkesin enkä ehtinyt edes taukoa pitää. Pääsin kotiin kello 16 ja muistin, että olin käynyt viimeksi vessassa aamulla klo 7.

Omistan kaksi kalenteria. Työkalenterini täyttyy kirkuvan värisistä post it -lapuista, jotta pysyn kartalla mitä asioita minulla on vielä hoidettavana. ”Kopioi sille ja sille tunnille ne ja ne paperit.” ”Ilmaisutaidon tunnille ideoita…” Arkikalenteriini kasaan to do-listoja, joihin listaan mitä yksinkertaisimmatkin asiat, kuten ”pese pyykkiä”, ”osta korjausnauha”, ”muista kamera!”.

Säälittävää.unikot

Yhtenä iltana mietin, että pitäisi neuloa. Hetken kuluttua muistin, että kynnet pitäisi lakata. Sitten muistin, että jos lakkaan kynnet, en voi hetkeen edes harkita neulomista. Siivotessani vien jotakin tavaraa paikkaan X, matkalla huomaan toisen asian ja kolmaskin epäkohta osuu silmääni. Lopulta tavara ei koskaan päädy paikkaan X.

Minulla on yhtä aikaa puikoilla kaksi työtä. Huivia tikuttaessani katselin pöydällä olevaa ohjetta ja mietin, että tuokin pitäisi aloittaa. Sitten totesin, että minun on saatava edellinen työ ensin valmiiksi. Jonossa odottaa vaikka kuinka monta kivaa neuleprojektia, jotka vain haluaisin jo puikoille. Olen malttamaton.

käsi

Miten saan karusellin pysähtymään? Miten saan rauhoitettua mieleni, ettei se juoksisi niin paljon edelläni?

Olen tästä kaikesta iltapäivin niin väsynyt, että päiväunia ei voi olla nukkumatta. Toisaalta, en edes harrasta mitään aktiivista ja silti tuntuu todella siltä, että happi loppuu ja vauhtia on aivan liikaa. Aivoni kyllä käyvät kierroksilla.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s